Ce trebuie sa facem ca sa realizam fidelizarea clientilor existenti ? E mai usor si mai putin costisitor sa fidelizam clientii pe care ii avem decat sa dezvoltam campanii de atragere de clienti noi. Statisticile ne arata ca majoritatea clientilor ne parasesc pentru ca nu ne mai interesam de ei, nu pentru ca nu-i mai satisfac serviciile sau produsele oferite.

Putem, de asemenea, sa facem greseala de a-i bombarda cu promotii care nu tin cont de preferintele lor.

Ce e de facut, atunci ?

Trebuie sa obtii un feed-back , pe care il faci prin sondaje prin care poti afla ce le place sau nu la afacerea ta. Va fi de ajutor in eficientizarea proceselor si eliminarea frustrarilor. Feedbackul il poti obtine, de asemenea prin recenziile clientilor la produsele sau serviciile oferite. Poti suna clientii care nu au mai cumparat de mult si afla de ce.

Oamenilor le place sa-si auda numele. Poti face materiale de marketing personalizate. Tine cont de ziua lor de nastere si trimite-le un mesaj personalizat, multumeste-le pentru loialitate si cu siguranta ii vei face sa revina la tine. Sau le poti trimite mostre de produse similare pe care sa le incerce si sa comande pe viitor acele produse.

Tine-i aproape si informati prin social-media. O lansare de produse noi, un eveniment organizat, pot fi anuntate intr-un video scurt sau chiar intr-un live.

Sa-ti dezvolti un serviciu pentru clienti, fii pregatit sa oferi o experienta placuta cand vor veni la tine pentru informatii.

Arata ca iti pasa ! Asculta ce probleme au clientii si incearca sa gasesti solutii. Daca e o reclamatie fondata, arata ca regreti si ca vei gasi o rezolvare cat mai repede posibil.

Nu face promisiuni pe care nu le poti onora si tine minte : recomandarea din partea unui client e cel mai mare castig al afacerii tale !